Sepsali jsme odpovědi na nejčastější otázky. Tenhle malý průvodce vám pomůže s nákupem.
Často se nás ptáte na tyto otázky:
Jakou kávu mi doporučíte?
U nás můžete vybírat mezi jednodruhovou arabikou a espresso směsmi.
Dále pak na našich stránkách v sekci „Pražená káva’“ můžete kávu vybírat podle těchto filtrů:
Acidita (kyselost)
Rozlišujeme pět stupňů. Minimální (do 20 % acidity), malou (do 40 % acidity), střední (do 60 % acidity), znatelnou (do 80 % acidity) a velkou (do 100 % acidity)
Intenzita chutě (stupeň pražení)
Rozlišujeme 14 stupňů pražení. Každý stupeň reprezentuje 1 reálný stupeň Celsia výsledné teploty napražené kávy. Čím menší číslo, tím je káva jemnější. Čím je číslo větší, tím je káva výraznější a hořčí. Okolo čísla 9 se káva stává silnější, výraznější a v nápoji začíná být cítit lehká hořkost.
Čím má káva menší číslo, tím je více aciditnější (tedy kyselkavější – svěží). Okolo čísla 9 se acidita snižuje na minimální úroveň.
Země původu
Brazílie
Kolumbie
Peru
Dominikánská republika
Guatemala
El Salvador
Nikaragua
Keňa
Ethiopie
V jakém množství kávu prodáváte?
Naši kávu můžete zakoupit v balení 250 g, 500 g a 1000 g. Výjimkou jsou některé espresso směsi, které nelze zakoupit v 250 g balení. Dále si můžete objednat degustační balíček, kde jsou čtyři vámi zvolené kávy po 70 g.
Nabízíte kávu jen zrnkovou, nebo kávu také melete?
Kávu nabízíme jak zrnkovou, tak mletou. Kávu nameleme na hrubost vyhovující vybrané přípravě kávy.
Kdy mi dojde moje objednaná káva?
Objednávky z pondělí až středy se praží ve čtvrtek a posílají se ve čtvrtek přepravní službou PPL.
Objednávky ze čtvrtka až neděle se praží v pondělí a posílají v úterý přepravní službou PPL.
Jak zjistím stav své objednávky?
Pokud máte na e-shopu vytvořen vlastní účet, najdete informaci o aktuálním stavu poslední objednávky po přihlášení a zároveň budete vždy při změně stavu vaší objednávky informován(a) emailem. Pokud jste objednávku prováděl(a) na e-shopu jako host, obdržíte vždy při změně stavu objednávky upozornění e-mailem.
Mohu si zásilku vyzvednout osobně?
Osobní odběr je možný na adrese naší provozovny v Albrechticích. Při tvorbě objednávky prosím zvolte způsob dopravy „Vyzvednutí v pražírně’“. Vyzvednutí je možno každou středu od 8:00 do 16:00. Objednávky vytvořené do nedělní půlnoci, je možné vyzvednout následující středu.
Zašlete mi zásilku i do zahraničí?
Momentálně zasíláme objednávky na Slovensko.
Jakým způsobem zaručujete čerstvost kávy?
Kávu pražíme vždy po vytvoření objednávky. Upraženou kávu balíme do třívrstvých sáčků s jednosměrným ventilem ihned po upražení. Tak může ze sáčku odcházet oxid uhličitý, který káva přirozeně uvolňuje. Vzduch však dovnitř neproniká, což brání zvětrávání a předčasnému stárnutí.
Na každém sáčku je razítko s datem pražení a ve sváru je datum minimální spotřeby.
Jak bych měl kávu skladovat?
Kávu vždy skladujte na suchém a chladném místě a ponechte v původním obalu, který je na uchování přímo určený. Vždy se snažte otevřené balení kávy spotřebovat max. do 3 týdnů.
Máte v hlavě ještě nějakou otázku, kterou jsme nezodpověděli? Napište nám ji na info@cafeeternity.cz, rádi vám pomůžeme.